Harley-Davidson Tuning

Voor veel mensen betekent tuning opvoeren, voor ons wil tuning zeggen optimaal afstellen. Het verschil zit hem erin dat het optimaal afstellen voor het behoud van de motor zorgt en opvoeren voor meer vermogen zorgt.

Als u ervoor kiest om bijvoorbeeld andere uitlaten en luchtfilter te plaatsen klopt de brandstof / lucht verhouding niet meer.

Hier kunnen we voor zowel de carburateurmotoren als de injectiemotoren oplossingen bieden. We hebben ruime ervaring met de tuning van Harley-Davidson motorfietsen. Screamin-Eagle, Race Tuner, Pro Super Tuner, Powercommander en Directlink!

Carburatie motorfietsen:

Voor de motorfietsen met een carburateur wordt veelal gebruik gemaakt van een Dynojet kit. Dit is een speciale sproeier kit met een andere gasnaald en veer die zorgt dat de afstellingen perfect aangepast kan worden.

Resultaat; een fijner lopende en koelere motorfiets met veel ruimere schakelgebieden, met vaak ook extra koppel en vermogen.

Directlink. Voor brandstofinjectie motoren

Indien u bijvoorbeeld een stage 1 kit (andere uitlaat en/of luchtfilter) monteert op een Harley-Davidson die voorzien is van brandstofinjectie, zorgt deze gewijzigde setup ervoor dat de motor niet meer correct is afgesteld. De problemen uiten zich in onregelmatig rijden, trillen van de motor, tegenvallend vermogen en/of te hoog brandstofverbruik en overmatige warmte ontwikkeling van het blok.

Om deze problemen op te lossen maken wij gebruik van de Directlink Tuner en hebben we vele motoren voorzien van deze software. Daarnaast maken wij in combinatie met Directlink software van Technoresearch ook gebruik van de Centurion software als diagnosetool bij motorproblemen / storingen.

Hoe werkt het afstellen met deze software:

Bij deze methode hebben wij als tuner de mogelijkheid om in de originele ECM (Engine Control Module) van de H-D te schrijven. Als klant koop je bij ons de sleutel tot de toegang in de ECM in de vorm van een digitale code. Na het invoeren van deze code in de software hebben wij toegang tot deze ECM waarna het afstellen kan beginnen! Wanneer het afstellen is begonnen, is de code gekoppeld met het framenummer van je Harley en kun je in de toekomst, als je weer eens wat veranderd hebt aan de Hardware van je Harley, de ECM opnieuw laten programmeren door ons. Enkele belangrijke zaken wat wij kunnen aanpassen zijn: Stationair toerental, startbrandstof, air/fuel ratio map, vullingsmappen van beide cilinders, ontstekingsmappen van beide cilinders.

Het resultaat:

een verbeterde trekkracht en een efficiënter brandstofverbruik van uw motor. Een soepeler en koeler lopende motor met meer koppel bij lage toeren en een stijgend topvermogen! Precies wat een Harley zo speciaal maakt

Voor verdere informatie graag mailen naar: testbank@motorcentrumeibergen.nl of bellen naar 0545-477404 (Michel)

ProSuperTuner. 

Een andere aanbieder voor het afstellen voor de Harley 

Indien u bijvoorbeeld een stage 1 kit (andere uitlaat en/of luchtfilter) monteert op een Harley-Davidson die voorzien is van brandstofinjectie, zorgt deze gewijzigde setup ervoor dat de motor niet meer correct is afgesteld. De problemen uiten zich in onregelmatig rijden, trillen van de motor, tegenvallend vermogen en/of te hoog brandstofverbruik en overmatige warmte ontwikkeling van het blok.

Om deze problemen op te lossen maken wij gebruik van de ProSuperTuner en hebben we vele motoren voorzien van deze software. 

Ook als je al een Supertuner in het bezit hebt ben je welkom! We kunnen altijd de mapping aanpassen.

Hoe werkt het afstellen met deze software:

Bij deze methode hebben wij als tuner de mogelijkheid om in de originele ECM (Engine Control Module) van de H-D te schrijven. Als klant koop je bij ons de VCI (Vehicle Communication Interface) hiermee krijgen we toegang in de ECM. Na het koppelen van deze module met zowel de Harley als onze pc hebben wij toegang tot deze ECM waarna het afstellen kan beginnen! Wanneer het afstellen is begonnen, is de VCI gekoppeld met het framenummer van je Harley en kun je in de toekomst, als je weer eens wat veranderd hebt aan de Hardware van je Harley, de ECM opnieuw laten programmeren door ons. Enkele belangrijke zaken wat wij kunnen aanpassen zijn: Stationair toerental, startbrandstof, air/fuel ratio map, vullingsmappen van beide cilinders, ontstekingsmappen van beide cilinders.

Het resultaat:

een verbeterde trekkracht en een efficiënter brandstofverbruik van uw motor. Een soepeler en koeler lopende motor met meer koppel bij lage toeren en een stijgend topvermogen! Precies wat een Harley zo speciaal maakt

Voor verdere informatie graag mailen naar: testbank@motorcentrumeibergen.nl of bellen naar 0545-477404 (Michel)

Powervision van Dynojet. 

Nog een aanbieder voor het afstellen voor de Harley 

Indien u bijvoorbeeld een stage 1 kit (andere uitlaat en/of luchtfilter) monteert op een Harley-Davidson die voorzien is van brandstofinjectie, zorgt deze gewijzigde setup ervoor dat de motor niet meer correct is afgesteld. De problemen uiten zich in onregelmatig rijden, trillen van de motor, tegenvallend vermogen en/of te hoog brandstofverbruik en overmatige warmte ontwikkeling van het blok.

Om deze problemen op te lossen maken wij gebruik van de Powervision en hebben we een aantal motoren voorzien van deze software. 

Ook als je al een Powervision in het bezit hebt ben je welkom! We kunnen altijd de mapping aanpassen.

Hoe werkt het afstellen met deze software:

Deze methode werkt eigenlijk hetzelfde als bovenstaande voorbeelden. Ook hier hebben wij als tuner de mogelijkheid om in de originele ECM (Engine Control Module) van de H-D te schrijven. Als klant koop je bij ons de VCI (Vehicle Communication Interface) van Dynojet, hiermee krijgen we toegang in de ECM. Na het koppelen van deze module met zowel de Harley als onze pc hebben wij toegang tot deze ECM waarna het afstellen kan beginnen! Wanneer het afstellen is begonnen, is de VCI gekoppeld met het framenummer van je Harley en kun je in de toekomst, als je weer eens wat veranderd hebt aan de Hardware van je Harley, de ECM opnieuw laten programmeren door ons. Enkele belangrijke zaken wat wij kunnen aanpassen zijn: Stationair toerental, startbrandstof, air/fuel ratio map, vullingsmappen van beide cilinders, ontstekingsmappen van beide cilinders.

Het resultaat:

een verbeterde trekkracht en een efficiënter brandstofverbruik van uw motor. Een soepeler en koeler lopende motor met meer koppel bij lage toeren en een stijgend topvermogen! Precies wat een Harley zo speciaal maakt

Voor verdere informatie graag mailen naar: testbank@motorcentrumeibergen.nl of bellen naar 0545-477404 (Michel)

Een aantal Harley’s die door ons getest en aangepast zijn

Volg ons op Facebook