KTM
Wat krijg je als je een vleugje toeren toevoegt aan een grote portie onverslaanbare asfaltprestaties en eindigt met een sterke scheut Supermoto-erfenis? Je krijgt de geheel nieuwe KTM 890 SMT. Zonder compromissen en zonder addertjes onder het gras gaat de KTM 890 SMT verder waar de iconische KTM 990 SMT was gebleven, met een prestatie- en handlingpakket dat zich een weg baant naar de top van het middelzware sporttoersegment.
Snel en moeiteloos terrein afdekken, daar is de KTM 1290 SUPER ADVENTURE S voor gemaakt. Een Adventure-gespecificeerde V-Twin met 160 pk en 138 Nm betekent dat hele ritten in het hele land gemakkelijk kunnen worden uitgevoerd, terwijl Adaptive Cruise Control en Semi-active Suspension samen met herwerkte op de rijder gerichte ergonomie en technologie wendbaarheid en comfort op lange afstanden naar een geheel nieuw niveau. Het is een gewaagde claim, maar we zullen het halen – de KTM 1290 SUPER ADVENTURE S is de nieuwe maatstaf.
Kies een punt op een kaart, laat een speld vallen en ga op pad. De KTM 1290 SUPER ADVENTURE R is ontworpen om het wildste, meest uitdagende terrein te doorkruisen met ongeëvenaarde vaardigheden en toonaangevende prestaties. Het laat ons maar één ding zeggen: onbekend terrein, pas op! De KTM 1290 SUPER ADVENTURE R is voorbereid en klaar om overal ter wereld zijn vlag te planten.
De vernieuwde KTM 890 ADVENTURE R bewijst dat de bestemming op de tweede plaats komt. Met zijn ongeëvenaarde vermogen om alles aan te kunnen, van snelwegen tot haarspeldbochten met rotsachtig grind, tot enkele geitenpaden, beschikt de KTM 890 ADVENTURE R over serieuze reismogelijkheden. Dankzij zijn ongelooflijk responsieve krachtbron, haarscherpe offroad-handling en de hele dag comfort, draait het allemaal om de reis.
Laten we maar meteen met de deur in huis vallen: de KTM 890 ADVENTURE neemt avontuurlijke reizen serieus. De KTM 890 ADVENTURE, geüpdatet voor 2023, biedt ongeëvenaard rijgemak op alles, van snelwegen tot rotsachtige grind-haarspeldbochten. Compleet met herwerkte verstelbare vering, verbeterd zitcomfort en bescherming tegen de wind, de 2023 KTM 890 ADVENTURE is klaar om je naar onbekende plaatsen te brengen.
De 2023 KTM 790 ADVENTURE is ontworpen om avontuurlijke reizen op twee wielen gemakkelijker te maken. Capabel, comfortabel en kosteneffectief, het voldoet niet alleen aan alle eisen van wat een avontuurlijke machine zou moeten zijn. in plaats daarvan breekt het helemaal uit de doos. Gebouwd rond een krachtige parallelle tweecilindermotor en voorzien van een toonaangevend elektronicapakket, is het de perfecte keuze voor rijders die de horizon willen achtervolgen.
Rijd vanuit huis en voel de adrenaline opbouwen terwijl je asfaltbochten najaagt naar je favoriete offroad-locatie. Geen aanhanger nodig, draai gewoon aan het gas van de KTM 690 ENDURO R, die pas echt tot zijn recht komt als het vuil begint en het pad extremer wordt. Het lichtgewicht chassis, de agressieve styling en de vertrouwde 690 LC4-motor worden verbeterd door de nieuwste elektronica en WP XPLOR-ophanging. Beheers meer uitdagend terrein op deze lichtgewicht, krachtige koning van veelzijdigheid.
Bevredig je rusteloze geest met de nieuwe KTM 390 ADVENTURE. Deze compacte eencilinder reis-enduromachine heeft een sportieve ontwerphouding, met de uitgebreide uitrusting en bewezen prestatiekenmerken van het KTM ADVENTURE-assortiment. De veelzijdige ergonomie, soepele vermogensafgifte en innovatieve technologie komen allemaal samen in een comfortabel, lichtgewicht pakket dat is gebouwd voor diegenen die meer avontuur in hun dagelijks leven willen opnemen.
Voorbij zijn de dagen dat je van A naar B gaat. De 2023 KTM 390 ADVENTURE herschrijft de regels over wat het dagelijkse woon-werkverkeer moet zijn. De KTM 390 ADVENTURE combineert allroad-veelzijdigheid en bewezen betrouwbaarheid met real-world prestaties, om nog maar te zwijgen van avontuurlijke spaakwielen, een beproefde 373 cc-krachtbron.
De 2023 KTM 450 RALLY REPLICA, speciaal gebouwd en vakkundig ontworpen, is klaar om de zwaarste meertraps crosscountryraces ter wereld aan te gaan. Voortbouwend op de ervaring van meerdere overwinningen in de Rally-arena – evenals input van KTM-racers die leven om te winnen – blijft de 2023 KTM 450 RALLY REPLICA de meest READY TO RACE Rally-motorfiets op de markt.
Zie de KTM 1290 SUPER DUKE GT als een comfortabele ballistische raket. Aangedreven door een 175 pk sterke V-twin met een koppel van 141 Nm, verslindt hij provinciale en grenslijnen met minimale inspanning. Het behoeft dan ook geen betoog dat de KTM 1290 SUPER DUKE GT een beetje een wapen is als het gaat om comfortabel en snel terrein afleggen.
De KTM 690 SMC R legt de lat hoger op het gebied van supermoto’s, mede dankzij een lichtgewicht chassis, een legendarische 690 LC4-motor en een geavanceerd elektronicapakket. Of je nu je talent voor asfaltglijden op bergwegen of op de toppen van je favoriete circuit tot uitdrukking brengt, je drijft de toekomst in met een maximale grijns en je aderen stromen van adrenaline. De wegligging wordt verbeterd door de nieuwste volledig instelbare WP APEX-ophanging, dus u hoeft zich alleen maar zorgen te maken over de weg die voor u ligt en het gas tot de aanslagen te draaien.
Een welkome terugkeer naar het KTM-assortiment is de langverwachte KTM 450 SMR. Het is gebaseerd op de kampioenschapswinnende KTM 450 SX-F, een beproefde formule die de industriestandaard is. Het combineert wat we hebben in een winnende formule in de KTM 450 SX-F en onze READY TO RACE-genen en voor 2021 levert deze machine superieure prestaties en eenvoudige bediening. Hij heeft een uiterst compacte cilinderkop met enkele bovenliggende nokkenas en samen met de efficiënte elektronische brandstofinjectie produceert hij zijn vermogen op de meest effectieve manier. Het is uitgerust met hoogwaardige componenten waardoor het het meest complete en meest competitieve model in het Supermoto-racesegment is.
Evolutie en aanpassing zijn van cruciaal belang als het gaat om het behouden van iemands status als de beste hond. De KTM 1290 SUPER DUKE R EVO is een BEEST – geëvolueerd. Dankzij de intuïtieve Semi-Active Suspension Technology (SAT) past dit BEAST zich niet alleen aan het wegdek aan, maar ook aan de input van de rijder – waardoor het een koude, berekende jager wordt. Een beangstigend vooruitzicht voor elke potentiële uitdager.
Gebaseerd op het nieuwste KTM 1290 SUPER DUKE R PROTOTYPE, is de KTM 1290 SUPER DUKE RR de definitie van READY TO RACE. 9 kilogram lichter dan de standaard KTM 1290 SUPER DUKE R, met een vermogen-gewichtsverhouding van 1:1 en een ultra-exclusieve, lichtgewicht carrosserie van koolstofvezel, is de KTM 1290 SUPER DUKE RR een geheel nieuw BEEST met een nog gemener karakter.
De KTM 1290 SUPER DUKE R heeft zijn huid afgeworpen en is nu een slankere, gemenere en nog dreigendere hypernaakte fiets dan ooit tevoren. Gemonteerd in een geheel nieuw chassis, verslaat een bijgewerkte versie van het befaamde 75 graden, 1301 cc LC8, V-Twin-hart, en tilt THE BEAST naar een hoger niveau.
De KTM 890 DUKE GP is ongeëvenaard in de middengewichtarena. Met een geheel nieuwe en totaal unieke GP-afgeleide CTG, een lichtgewicht chassis dat ongeëvenaarde wendbaarheid biedt in de bochten en een krachtige vermogensafgifte voor de rechte stukken, slaat de KTM 890 DUKE GP zo hard als je zou verwachten – met de visuele impact te evenaren.
Nog steeds wendbaar, maar met meer pit, neemt de KTM 890 DUKE R alle dingen die we geweldig vinden aan de KTM 790 DUKE en verhoogt hij deze naar 11. Dit is een compromisloze middelzware naked bike, die net zo thuis is op bergwegen als hij is op het racecircuit en levert meer vermogen, meer koppel en meer dukeness dan welke parallelle twin dan ook.
De KTM 790 DUKE is net zo chirurgisch als zijn bijnaam doet vermoeden. Met de wendbaarheid die je van een single mag verwachten, gecombineerd met de keiharde punch van een twin, snijdt de KTM 790 DUKE de weg met uiterste precisie. Met een 799 cc LC8c parallel twin-motor – de meest compacte in zijn klasse – genesteld in een van de lichtste frames die er zijn, draait het bij de KTM 790 DUKE om overal snel zijn, waarbij de bochten zijn speeltuin zijn.
De KTM 390 DUKE is een puur voorbeeld van wat zovelen aantrekt tot de sensatie van straatmotorrijden. Deze Corner Rocket maximaliseert het plezier en de gebruikerswaarde en pakt de eer waar wendbaarheid telt. Licht als een veertje, krachtig en boordevol ultramoderne technologie, het garandeert een spannende rit, of je je nu een weg baant door de stedelijke jungle of je naam in een bos van bochten snijdt.
De KTM 125 DUKE is misschien het instapmodel van het assortiment, maar hij is er niet om games te spelen. Hij is gebouwd met dezelfde instelling als de grotere fietsen – en dat is te zien. Het is geen vat op deze stedelijke strijder, compleet met een LED-koplamp en TFT-display. Deze 4-takt eencilinder heeft brandstofinjectie en een transmissie met 6 versnellingen om toonaangevende prestaties te leveren met een laag brandstofverbruik, zodat u langer kunt blijven rijden.
De KTM RC 8C is er om één simpel doel te vervullen: oranje autoriteit op de startgrid afstempelen. De KTM RC 8C is ontworpen als een op maat gemaakt, compromisloos circuitwapen en is gericht op een speciaal type rijder die met zijn – of haar – elleboog op het dek leeft. Beperkt tot slechts 200 exemplaren, dit is een echt READY TO RACE-prototype dat is ontworpen om ronderecords te verbeteren.
De 2023 KTM RC 125 neemt zijn plaats in op de startgrid, klaar om de lichten uit te laten gaan. Met een geheel nieuw chassis, dramatische MotoGP-geïnspireerde styling, evenals verbeterde handling en ergonomie, is de KTM RC 125 voorbereid en klaar om de straat of het circuit op te gaan, waardoor je je een echte racer voelt.
We zijn niet degenen die opscheppen, maar met een prijzenkast die klaar staat om uit zijn voegen te scheuren, is de KTM 450 SX-F de belichaming van een podiumjager. Met 5 AMA 450 supercross-titels in de afgelopen 7 seizoenen, rolt de 2023 KTM 450 SX-F de paddock binnen, gewapend met de lessen van eerdere kampioenschappen – en een geheel nieuw arsenaal aan wapens. Het is tijd om de trofeeënkamer uit te breiden.
De 2023 KTM 450 SX-F FACTORY EDITION brengt racen op fabrieksniveau naar de privateer-paddock. Met beperkte eenheden die worden gebouwd, is het net zo exclusief als de wapens die worden gebruikt in het officiële Red Bull KTM Factory Racing-team. Door Factory Racing-graphics en racecomponenten van de bovenste plank te combineren, ziet de 2023 KTM 450 SX-F FACTORY EDITION er niet alleen goed uit, hij is ook nog eens razendsnel.
Met meer dan tien jaar racen – en winnen – op het hoogste niveau van professionele motorcross, heeft de KTM 350 SX-F zijn underdog-label allang van zich afgeschud en bewezen een waardige tegenstander te zijn. De 2023 KTM 350 SX-F levert bruikbaar vermogen over het hele toerentalbereik, onwrikbare stabiliteit bij hoge snelheden en echte kampioenstitels, en is weer KLAAR OM TE RACEN.
De 2023 KTM 250 SX-F zet zijn aanval op de zeer competitieve 250 cc-klasse voort. Met een echt gebruiksvriendelijk pakket dat is ontworpen om alle rijders tevreden te stellen, van beginner tot professional, zet het de trend voort om onbetwist READY TO RACE te zijn op elk niveau. Met een overweldigend vermogen van meer dan 47 pk, meer stabiliteit in een rechte lijn en met meer elektronische uppercuts in de zak, is de 2023 KTM 250 SX-F klaar om de 250 cc-klasse aan te gaan en te domineren.
Maximaal vermogen bij het laagst mogelijke gewicht, versterkt door lage onderhoudskosten en soepele, lineaire vermogensafgifte – de 2023 KTM 300 SX is klaar om de MX Open-categorie terug naar school te brengen. Met meer dan 57 pk uit een motor die slechts 23,9 kg weegt, zet de KTM 300 SX de maatstaf als het gaat om vermogen-gewichtsverhoudingen. Zou de 2023 KTM 300 SX de nieuwe Open Class-president kunnen zijn?
Decennia lang loopt de 250 cc tweetaktklasse voorop op het gebied van pure onvervalste prestaties. Het wordt belichaamd door zoetgeurende 2-takt rook, hoogwaardige powerbands en ‘Braaaap!’. De 2023 KTM 250 SX tilt dat naar een geheel nieuw, pittiger niveau. Dankzij een hele reeks baanbrekende verbeteringen over de hele linie, is deze 2-stoke-legende een stapje verder gegaan en zelfs verder buiten het bereik van de concurrentie.
Het enige dat nodig is, is een harde, snelle ruk in een leemachtige berm om te weten dat de 2023 KTM 125 SX een serieuze kanshebber is in de 125 cc-race. Niet alleen heeft de ‘Ring-ting-ting’ een revival met brandstofinjectie gekregen, maar de hele motorfiets profiteert ook van toonaangevende ontwikkelingen aan alle kanten. De 2023 KTM 125 SX, met onderscheidingen als leider op het gebied van 2-takt motorcross-innovatie in het moderne tijdperk, verslaat simpelweg de rest van de 125 cc-klasse. Het enige dat u hoeft te doen, is de starter prikken, gas geven en laten scheuren.
Als je dit leest, is het veilig om te zeggen dat het serieus is geworden. De 2023 KTM 85 SX is de eerste echte stap in de grote competities. Lichtgewicht, krachtig en betrouwbaar, de KTM 85 SX beschikt over echte grote fietscomponenten in een verkleinde 85 cc-geometrie en vormt de ultieme kickstart voor elke jonge racecarrière.
Als je dit leest, is het veilig om te zeggen dat het serieus is geworden. De 2023 KTM 85 SX – in de gedaante van een groot wiel – is de eerste echte stap in de grote competities. Lichtgewicht, krachtig en betrouwbaar, de KTM 85 SX beschikt over echte grote fietscomponenten in een verkleinde 85 cc-geometrie en vormt de ultieme kickstart voor elke jonge racecarrière.
De 2023 KTM 65 SX profiteert van dezelfde ontwikkelingsstrategie als zijn grotere tweetaktbroeders. Met alles wat de grotere motorcrossmachines doen, van een goede koppeling en versnellingsbak tot de nieuwste WP XACT. Je zou zelfs nalaten te denken dat dit iets minder was dan een echt klein READY TO RACE-wapen.
De 2023 KTM 50 SX is een echte READY TO RACE motorcrossmachine. Het is een echte crossmotor die, net als zijn grotere broers en zussen, is geproduceerd met componenten van topkwaliteit, input uit de racerij en doordachte ontwikkeling. Het spreekt voor zich dat de KTM 50 SX de enige keuze is als je de wereld van MX betreedt.
Het enige ‘mini’ aan de 2023 KTM 50 SX MINI is zijn formaat. Hoewel klein, is het een echte READY TO RACE motorcrossmachine, die net als zijn grotere broer wordt geproduceerd met componenten van topkwaliteit, echte race-input en racewinnende erfenis. Het spreekt voor zich dat de KTM 50 SX de enige keuze is om de wereld van MX binnen te stappen en zelfs de jongste rijders naar het starthek te brengen.
Gebouwd voor mini-kampioenen die dingen goed willen doen, en ze in stijl willen doen. Junior rijders en racers die op de KTM 50 SX FACTORY EDITION klimmen, kunnen dit doen in de wetenschap dat ze toonaangevende prestaties ervaren met ultramoderne WP-ophanging, hoogwaardige remmen en minimaal gewicht.
Beschouw de KTM 2023 EXC-F uit 500 als een veelzijdige voorhamer. Overal keihard, effectief en volkomen verwoestend. Maar dankzij een wendbaar chassis en zijn nog compactere hightech motor is dit dual-sportwapen met grote cilinderinhoud verrassend licht en berijdbaar. Het resultaat is dat deze 510 cc SOHC eencilinder-krachtpatser een ongelooflijke vermogen-gewichtsverhouding heeft en niets minder dan de meest dynamische en opwindende optie biedt voor weekendritten, enduro-wedstrijden of rallyevenementen.
Alom bekend om zijn 250-achtige behendigheid en 450-achtige kracht, is de KTM 350 EXC-F iets geworden om rekening mee te houden. Bij zijn aankomst in 2012 kreeg hij onmiddellijke erkenning en is hij een frequente verschijning op het podium geworden in de FIM Hard Enduro World en de EnduroGP Championships, dankzij zijn pure berijdbaarheid en concurrentievermogen op elk terrein. Kortom, het houdt alle kaarten vast.
Wat misschien wel de kleinste motor in het KTM 4-takt-assortiment is, de 2022 KTM 250 EXC-F heeft een verrassende stoot. Met zijn compacte afmetingen, minimaal gewicht en fantastische handling is de KTM 250 EXC-F al lang een favoriet voor zowel gemotiveerde amateurs als ambitieuze professionals. Dankzij het geavanceerde brandstofinjectiesysteem biedt deze krachtbron ook toonaangevende prestaties, een laag koppel en een vertrouwenwekkende vermogensafgifte.
De KTM 500 EXC-F SIX DAYS wordt beschouwd als de zwaarste raket in het enduro-arsenaal van KTM en vertegenwoordigt alles waar we van houden aan grote eencilinder 4-taktmotoren: koppel, acceleratie en onbetwistbaar vermogen. Deze is toevallig verpakt in geheel nieuwe ‘International Six Days Enduro’ (ISDE) -kleuren en bevat een uitgebreide lijst met eersteklas componenten, die allemaal speciaal zijn ontworpen en verfijnd door KTM’s eigen onderzoek en ontwikkelingsafdeling.
De KTM 450 EXC-F SIX DAYS is al lang de te kloppen speler op het gebied van viertaktmotoren. Grote kracht, ongeëvenaarde behendigheid en vrachtwagenladingen koppel zorgen ervoor dat dit READY TO RACE enduro-wapen op het scherpst van de snede staat in elk offroad-gevecht. Voor 2023 behoudt hij zijn kampioenstitel, toonaangevende vering en typische KTM SIX DAYS-stijl.
De KTM 350 EXC-F SIX DAYS graaft opnieuw in zijn achterste knobbels en houdt zich staande als de koning van het middengebied. Met goed gedocumenteerde prestaties en wendbaarheid, gecombineerd met KTM SIX DAYS-componenten van de bovenste plank – om nog maar te zwijgen van een trofeeënkamer die groter is dan de meeste – staat de 2023 KTM 350 EXC-F SIX DAYS klaar voor nog een jaar podiumplaatsen.
De 2023 KTM 250 EXC-F SIX DAYS heeft de kleinste motor in de KTM 4-takt SIX DAYS line-up, maar vergis je niet – dit is geen vlieggewicht. Hoewel hij mag bogen op een lichtgewicht chassis, maakt hij gebruik van een indrukwekkende motor met brandstofinjectie die toonaangevende prestaties, een enorm koppel en een vertrouwenwekkende vermogensafgifte biedt. Het belangrijkste is echter dat het werk wordt gedaan. Het enige wat er dan nog te zeggen valt, is RACE ON!
De KTM FREERIDE E-XC vertegenwoordigt de nieuwste generatie elektrische fietsen. Hij beschikt over een borstelloze synchrone motor van 18 kW in een modern FREERIDE-chassis met WP XPLOR-vering voor en achter, waardoor hij buitengewoon wendbaar en zeer dynamisch is met geweldige offroad-mobiliteit. Met een vernieuwd remsysteem voor 2021 is de KTM FREERIDE E-XC een echte allrounder voor puur plezier op elk terrein.
De KTM SX-E 5 is een volledig elektrische minicrosser die is bedoeld voor zowel beginnende als competitieve juniorrijders. Met nul-emissie en minimale geluidsoverlast neemt hij zijn plaats in aan de top van competitieve minicross en biedt hij een realistisch READY TO RACE-alternatief voor de benzinemotor van 50 cc. De KTM SX-E 5 is een volwaardige wedstrijdmotorfiets, met hoogwaardige componenten die hem aanzienlijk onderscheiden van de vele elektrische minifietsen die op de markt verkrijgbaar zijn, waardoor hij toegankelijker wordt voor jongere rijders voor gebruik in gebieden waar geluidsemissies zijn beperkt.
Perfect voor gewone rijders en net zo groen, de 2023 KTM SX-E 3 is baanbrekend op het gebied van volledig elektrische minicross. Gericht op absolute beginners, glijdt de KTM SX-E 3 in het bereik onder de krachtigere KTM SX-E 5 met een steeds gebruiksvriendelijker pakket. Lager vermogen, batterijcapaciteit en kleinere wielen maken het de ideale keuze voor de jongste rijders die hun draai vinden – en gas geven.
De KTM 150 SX is een levendig pakket dat letterlijk een klasse apart is. Met voldoende vuurkracht om de 250 cc 4-taktmotoren aan te kunnen, een lichtgewicht chassis en een compacte motor die toonaangevend koppel en vermogen produceert, biedt de KTM 150 SX een ongeëvenaarde motorcrosservaring als nooit tevoren.
Er zijn minder spectaculaire etappes voor crossmotorracen dan de glamour en allure van AMA Supercross en met de KTM 250 SX-F TROY LEE DESIGNS heeft KTM een speciale motorfiets die perfect geschikt is voor dit doel. De gedecoreerde KTM 250 SX-F is niet alleen getuned en aangepast voor competitie met een krachtige DOHC-motor en lichtgewicht chassisontwerp, maar de vele extra functies zorgen ervoor dat de KTM 250 SX-F TROY LEE DESIGNS echt opvalt. Reken voor 2021 op de nieuwe Connectivity Unit en de myKTM-app voor een eenvoudige configuratie van de motor en ophanging via een mobiel apparaat. Er zijn ook fabriekscomponenten zoals de Akrapovič-geluiddemper, drievoudige klemmen, wielen, voorvorkstartinrichting, semi-zwevende voorschijf en Hinson-koppelingsdeksel. De TLD-teamgraphics en het oranje frame maken de motorfiets tot een van de scherpste blikken in de hele motorcrosscatalogus.