KTM NAKED

1290 Super Duke R

‘Unleash The Beast’

Deze motor is ontworpen als een punkplaat: puur, rauw en vooral snelheid. De V-twin tweecilinder motor, de meest krachtige die we ooit op een wegmotor hebben geplaatst, levert 177 pk, terwijl het chassis is ontworpen om de motor recht te houden wanneer de weg wordt verslonden. Om bochten aan te kunnen vallen. Zelfs op een slechte dag, dankzij de hoogstaande Motor Stabiliteits Controle en traction control (rider-assistance-systems).

790 Duke

This is our sharpest tool in the shed, developed with one task in mind: to dominate the street. A true rider knows that here, power needs precision. Feedback. Poise. That’s why KTM combined a light, state-of-the-art chassis with the new LC8c engine. The result: plenty of torque on tap, a 105 horsepower rush blasting out of corners and a huge grin on your face. And it’s available as a KTM 790 DUKE L with 70 kW and 35 kW for the A2 license. In order to slingshot this telepathic lightweight even further ahead, advanced ride by wire, integrated connectivity options and next-generation rider aids are here today. But that’s not the end of it. Imagine an up and down quickshifter that takes its name extremely seriously. Customized ride modes. Personalized traction control. And a lean, mean KISKA design that’ll make you learn to love waiting for the others as you raced ahead.

690 Duke

‘Smooth Criminal’

Twee decennia geleden was de originele Duke meer dan revolutionair. KTM’s eerste eencilinder wegmotor werd een cult-klassieker, door rijplezier toe te voegen aan een rauw concept. In 2017 blijft de volledig gereviseerde 690 Duke trouw aan zijn voorganger, maar brengt het model toekomstbestendige verfijning: indrukwekkende afwerking, geavanceerde elektronica, verbeterde ergonomie en een powerboost ten opzichte van het model van 2016.

Dit is de basis van ’s werelds sterkste eencilindermotor, de absolute top op het gebied techniek. Over techniek gesproken: bochten aansnijden is nog nooit zo leuk geweest, dankzij de herziene ‘Fork offset’

390 Duke

‘One for all’

De 390 Duke blaast nieuw leven in de waarden die motorrijden al tientallen jaren zo geweldig maken. Het combineert maximaal rijplezier met optimale gebruikerservaring dankzij de enorme wendbaarheid. Vederlicht, krachtig en voorzien van hoogstaande technologie staat de 390 Duke garant voor een spannende rit, of je nu in de stad, of in bochtenparadijs rijdt.

125 Duke

‘Firestarter’

De 125 Duke is geen speelgoed. Het is een echte motorfiets, de beste van zijn soort. Beter uitgerust dan enkele grote motoren. In 2013 was de 125 Duke de eerste met ABS als standaardoptie, nu is het de eerste met LED-koplampen, een TFT-scherm en optionele geïntegreerde connectiviteit.

Daar bovenop combineert de verfijnde 4-takt eencilinder met brandstofinjectiesysteem toonaangevende prestaties met beperkte dorst. Behalve dorst naar avontuur dan… Er is geen betere plek om te starten.